Unnskyld!

25 oktober 2015 - Trondheim, Noorwegen

Hei hei!

De tijd vliegt hier echt voorbij, waardoor ik niet eens in de gaten had dat het alweer 4 weken geleden is dat ik voor het laatst iets gepost heb.. Unnskyld!

De eerste week na onze fantastische roadtrip in Lofoten was vooral afkicken. Het leventje in Trondheim voelde toch net even iets minder magisch dan onze kampeeravonturen op Kvalvika en het schitterende noorderlicht de avond erna. Afijn, nadat ik deze dip overwonnen had, moest er natuurlijk ook weer wat gestudeerd worden. Al mijn vakken zijn nu (eindelijk) in volle gang en ik heb zelfs mijn Noors mondeling toets al gehad (Ja, jeg er flink i norsk!). Over twee weken rond ik mijn eerste vak alweer af wat echt een heel gek idee is.

Naast "al" dat studeren, heb ik natuurlijk ook nog veel andere leuke dingen gedaan. Zo hebben we Anja's verjaardag gevierd (natuurlijk met zelfgebakken taart), hebben we wat leuke feestje meegepakt (die goedkope gin van Jaime was een iets minder goed idee...) en zijn we wezen bowlen. Wat begon als een huisuitje (Angelica, Marc, Jaime en Lynn) eindigde in een avondje uit met ongeveer 15 man, super leuk! Van het gooien van zoveel strikes en al die (bijna) overwinningen krijg je natuurlijk honger, dus besloten we even langs de McDonalds te gaan. Dat de Noren graag met hun geld strooien had ik al wel ontdekt, maar om 112 NOK (eurootje of 13) voor een simpel McNuggets menuutje te vragen vond ik toch wel heel bijzonder! Schijnbaar hebben ze hier een speciaal "avondmenu" waarin ze de prijzen flink omhoog gooien en de simpele "1 euro burgers" niet meer te krijgen zijn. Goed, de lekkere warme chocolademelk (met véél slagroom)  in de Irish Pub daarna maakte veel goed. :)

Helaas heb ik alweer anderhalve week geleden afscheid moeten nemen van mijn lieve huisgenootje Angelica. Haar stage zat erop, waardoor ze weer terug ging naar Zweden. Na een gezellig avondje eten in de Tyholt Tower (oh wat was die Chocolate Peanut Brownie lekker!), een surpriseparty (inclusief hartjes ballonnen) en een potje huilen, hebben we dan eindelijk "doei" gezegd. Niks afscheid nemen, want reünie-plannen voor de zomer zijn al gemaakt: Stockholm, here I come! :D

Veel tijd om depri te zijn had ik gelukkig niet, want paps en mams kwamen diezelfde dag nog aan in Trondheim! Het was super leuk om ze na al die weken weer te zien en de eerste avond raakten we dan ook niet uitgepraat over van alles en nog wat. Anders dan het typische weer hier (regen en bewolking) hebben we écht geluk gehad. Tijdens "de rondleiding" in Trondheim is het de hele dag droog gebleven en hebben we zelfs aan het einde van de dag nog volop zon gehad. De volgende dag was het begin van onze mini roadtrip door Oppdal richting de Atlantic Road. De zon scheen door de geel gekleurde bomen, terwijl de vorst al op de weg en in het gras te zien was. Wauw, wat is Noorwegen mooi in de herfst...

De volgende dag hebben we wat regen gehad en zijn we zelfs door de wolken over de Atlantic Road gereden. Helaas voor het uitzicht, maar het gaf ook wel weer iets mysterieus. Oftewel, zoals de Noren zelf zeggen: "There is no bad weather, only bad clothing" en ik begin het wel met ze eens te worden! Op de weg terug naar Trondheim hebben we als kers op de taart ook nog een eland in het wild gezien. Of zoals mama riep: "Een gnoe, kijk een gnoeee!". Nee mams, die hebben we dan weer net net in Noorwegen, haha. :) Afijn, als jij niet zo alert was geweest, hadden we de eland zeker weten gemist! <3

Nadat ik de inhoud van mijn "cadeau-koffer" (lees: winterkleding, cadeautjes en allemaal lekkere dingetjes uit Nederland) had omgeruild met zomerkleding en overige spulletjes uit Trondheim, heb ik paps en mams alweer uit moeten zwaaien. Wat is dat weekend snel voorbij gevlogen!

Deze week heb ik vooral veel voor de studie gedaan en hadden we op vrijdag een Brits diner thuis bij Georgina (studiegenootje) en Nathan (vriendje van G). Na een heerlijke roast beef en groente uit de oven hebben we spelletjes  gespeeld ("Who is the murderer?"), totdat we de stad in gingen. Met een hoop internationals hebben we hier gedanst tot het licht aanging (helaas alweer om 2 uur). Na een korte afterparty bij Thomas ben ik uiteindelijk toch maar mijn bed ingekropen. Gisteren ben ik met Anja nog even bij een huisfeestje geweest en vandaag zijn we weer wezen zeilen. :D Ik begin een lichte verslaving voor zeilen te ontwikkelen, maar helaas worden woensdag alle boten alweer uit het water gehaald, omdat het seizoen voorbij is (*snik*)... Dat wordt zoeken naar een leuke zeilvereniging in Nederland!

Morgen ga ik gewoon weer naar de universiteit, maar vrijdag komt Tamara al naar Trondheim (jeeeeeej!). De bioscoopkaartjes voor Spectre (007) zijn al gereserveerd en ook de cabintrip voor zaterdag op zondag wordt volop gepland. Kortom: ik kan niet wachten! :D

Ik begin me nu wel te realiseren dat het aftellen is begonnen en stiekem vind ik daar helemaal niets aan. Natuurlijk is het leuk om in december iedereen weer te zien, maar bij het idee dat ik weg ga uit Trondheim krijg ik nu al een vervelende knoop in mijn maag (lees: heimwee).

Leuk nieuwtje: voordat dat zover is, ga ik eerst nog met Astrid naar Tromsø! De huskytocht is al geboekt en we vieren daar samen Sinterklaas. Ik kan niet wachten. :)

Tot de volgende blog en liefs vanuit Trondheim! <3

Taart voor Anja's verjaardagBowlenDruilerig-weer-selfieStuderen op de universiteit, op zondagModelbouw in de werkplaats met onze docent NilsHier moest natuurlijk een foto gemaakt worden!Kleuterklasje aan de wandelGenieten van het uitzicht bij RingvebuktaHeerlijk weer bij RingvebuktaWauwToch maar even mijn wollen sokken aantrekken!Bud, ja zo heet het plaatsje :pEland! :DTrondheim selfie met paps en mamsAtlantic RoadSpringen op 1, 2.... 3!

1. Berly:
    26 oktober 2015
    Was een gezellig weekendje Trondheim Lynn. Super leuk, wij snappen dat je het daar ontzettend goed naar je zin hebt, maar voor ons is het aftellen( toch stiekem ) begonnen :).
  2. Opa en oma:
    26 oktober 2015
    Hallo Lynn wat maak jij veel mee prachtig wij genieten ook eenbeetje mee groeten van opa mij doei ❤️
  3. Caroline:
    27 oktober 2015
    Hoi hoi Lynn, wat een ervaringen doe je op daar, geweldig!! Tamara kijkt er ook heel erg naar uit, veel plezier samen :-))
  4. Lynn Potters:
    27 oktober 2015
    Bedankt voor de leuke reacties mam, opa en oma en Caroline! Het is hier ook echt nog steeds genieten en kan niet wachten tot Tamaar er vrijdag is! :)

xx
  5. Eileen:
    29 oktober 2015
    Zowel als met het land als met de studenten worden vriendschappen voor het leven gesloten. Hoe mooi is dat. Toch Lynn.
  6. Opa en oma:
    23 november 2015
    Hallo lieve linn wat waren jou plaatjes mooi in de. Sneeuw opa en ik hebben er van genoten groetjes van ons